Google annoncering
Vil du ligge i top på Google med det samme?
Imodsætning til søgemaskineoptimering (SEO) som er en langsigtet strategi imod organiske besøgende, så kan betalt Google annoncering få skabt resultater straks. Uanset om du ønsker et friske sæt øjne på din nuværende konto, eller gerne vil komme i gang, så lad mig hjælpe dig med at tage din annoncering til et nyt niveau. Jeg er Google Ads certificeret og kan eksempelvis hjælpe dig med disse:
- Analyse af din nuværende Google Ads konto
- Google Ads optimering
- Annoncering med de klassiske tekstannoncer på søgenetværket
- Bannerannoncering og remarketing på Google Ads Displaynetværk
Hvad er Google annoncering?
Google Ads (tidligere AdWords) er Google’s egen online annonceringsplatform, som rummer en række forskellige annonceringsmuligheder.
Den mest kendte af disse er tekstannoncerne på søgenetværket, som vises direkte i Google’s søgeresultater. Her har man mulighed for at få sine annoncer vist øverst i søgeresultaterne, når en bruger indtaster et relevant søgeord eller søgefrase. Annoncerne kan derfor vises ovenover de organiske resultater, og er derfor også et godt supplement til søgemaskineoptimering (SEO) eller blot en genvej til de lukrative placeringer.
Hvad er PPC?
Det kaldes også PPC-annoncering (Pay PerClick), da Google udelukkende tager betaling, når en potentiel kunde klikker på en annonce, og bliver ledt ind på din hjemmeside. Derfor er det essentielt, at annoncerne bliver målrettet, så de kun bliver synlige for dem som søger specifikt efter netop det, din virksomhed tilbyder.
Jeg er specialist og certificeret i Google Ads, og har base i Odense. Sammen fastsætter vi et dagligt budget, som du finder passende, og så kan det altid skaleres, når du oplever at kampagnen giver resultater.
Træt af snak? Vil du hellere se de opnåede resultater?
Bluepack får 10,9 gange sine annoncekroner igen
Mine kampagner for Bluepacks resulterede i, at hver annonce-krone brugt genererede 10,9 kr. i direkte omsætning på webshoppen
- 1.094 % i ROAS (Return On Advertising Spend)
- 7,6 sider i gennemsnit set per session fra annoncer
Udnytter du segmentering, til at udvælge de rigtige kampagnetyper i din Google annoncering?
Driver du en webshop eller er en servicevirksomhed? Så lad mig, med afsæt i en segmentering af dine kunders købsrejse, hjælpe dig med at udnytte de forskellige kampagnetyper. Se de forskellige muligheder her.
Google Ads kan bruges på mange forskellige måder, alt afhængig af dit mål:
- Flere salg af et givent produkt
- Branding (øget eksponering af dit brand)
- Flere besøgende
- Flere leads (nyhedsbrev, opkald, kontaktformular osv.)
Hvordan kan jeg hjælpe dig med Google annoncering?
Udover de traditionelle tekstannoncer der vises i søgeresultaterne, som du kender det, giver Google dig flere annonceringsmuligheder, som du kan se beskrevet herunder.
Google har intensiveret deres fokus på annoncering. Med inspiration fra Facebook udvikler de i øjeblikket rigtigt mange spændende muligheder for at annoncere på Google.
Arbejdet med Google annoncering indebærer bl.a.:
- Opsætning af Google Ads konto
- Opbygning af Google Ads konto
- Opsætning af konverteringssporing
- Løbende budjustering
- Løbende splittests af annoncer
- Du får en transparent rapport regelmæssigt
-
Tæt dialog hvor vi sammen gennemgår budget,
resultater og fremtidige muligheder
Få Google Shopping annoncer til din webshop
Google Shopping er annoncerne med produktbillede og pris, som ved et klik guider de besøgende direkte til produktet på din webshop.
Konverteringsraten og dit afkast er typisk højt, da den potentielle kunde allerede er afklaret med pris, navn og billede, når der klikkes på produktet.
Shopping annoncerne er ikke en del af de normale tekstannoncer, og det er derfor muligt at få vise begge typer af annoncer samtidig.
Få vist dine bannerannoncer på displaynetværket
Bannerannoncering (statiske eller animerede) via Google’s displaynetværk kan vises på hjemmesider, i onlinevideoer, spil, RSS-feeds og mobilapps. Disse bannerannoncer bliver sendt ud på tværs af Google’s AdSense netværk, hvor hjemmesideejere har tilmeldt sig, og derfor har mulighed for at blive betalt en klikpris for bannerannoncen på sin hjemmeside.
Med netværket kan du nå ud til din målgruppe via relevante søgeord, emner og placeringer og m.m. Her har du mulighed for at lave remarketing, som målretter dine tidligere besøgende. Eller anvende “custom intent” hvor du målretter annoncerne imod dine konkurrenters besøgende.