Google annoncering

Vil du ligge i top på Google med det samme?

Imodsætning til søgemaskineoptimering (SEO) som er en langsigtet strategi imod organiske besøgende, så kan betalt Google annoncering få skabt resultater straks. Uanset om du ønsker et friske sæt øjne på din nuværende konto, eller gerne vil komme i gang, så lad mig hjælpe dig med at tage din annoncering til et nyt niveau. Jeg er Google Ads certificeret og kan eksempelvis hjælpe dig med disse: 

Hvad er Google annoncering?

Google Ads (tidligere AdWords) er Google’s egen online annonceringsplatform, som rummer en række forskellige annonceringsmuligheder.

Den mest kendte af disse er tekstannoncerne på søgenetværket, som vises direkte i Google’s søgeresultater. Her har man mulighed for at få sine annoncer vist øverst i søgeresultaterne, når en bruger indtaster et relevant søgeord eller søgefrase. Annoncerne kan derfor vises ovenover de organiske resultater, og er derfor også et godt supplement til søgemaskineoptimering (SEO) eller blot en genvej til de lukrative placeringer.

Hvad er PPC?

Det kaldes også PPC-annoncering (Pay PerClick), da Google udelukkende tager betaling, når en potentiel kunde klikker på en annonce, og bliver ledt ind på din hjemmeside. Derfor er det essentielt, at annoncerne bliver målrettet, så de kun bliver synlige for dem som søger specifikt efter netop det, din virksomhed tilbyder.

Jeg er specialist og certificeret i Google Ads, og har base i Odense. Sammen fastsætter vi et dagligt budget, som du finder passende, og så kan det altid skaleres, når du oplever at kampagnen giver resultater.

Google annoncering. PPC. Pay Per Click

Træt af snak? Vil du hellere se de opnåede resultater?

Bluepack A/S har siden 1953 været en innovativ leverandør af emballage til private og erhvervsvirksomheder i Danmark. Virksomheden havde et ønske om at satse på e-handel, og havde længe gået med planer om at eksportere deres produkter til svenske virksomheder via en webshop. Efter at en svensk webshop blev udviklet, fik jeg til opgave at stå for Google annonceringen på det svenske marked.

Bluepack får 10,9 gange sine annoncekroner igen

Mine kampagner for Bluepacks resulterede i, at hver annonce-krone brugt genererede 10,9 kr. i direkte omsætning på webshoppen

Udnytter du segmentering, til at udvælge de rigtige kampagnetyper i din Google annoncering?

Driver du en webshop eller er en servicevirksomhed? Så lad mig, med afsæt i en segmentering af dine kunders købsrejse, hjælpe dig med at udnytte de forskellige kampagnetyper. Se de forskellige muligheder her.

Google Ads kan bruges på mange forskellige måder, alt afhængig af dit mål:

Hvordan kan jeg hjælpe dig med Google annoncering?

Udover de traditionelle tekstannoncer der vises i søgeresultaterne, som du kender det, giver Google dig flere annonceringsmuligheder, som du kan se beskrevet herunder.

Google har intensiveret deres fokus på annoncering. Med inspiration fra Facebook udvikler de i øjeblikket rigtigt mange spændende muligheder for at annoncere på Google.

Arbejdet med Google annoncering indebærer bl.a.:

Få Google Shopping annoncer til din webshop

Google Shopping er annoncerne med produktbillede og pris, som ved et klik guider de besøgende direkte til produktet på din webshop.

Konverteringsraten og dit afkast er typisk højt, da den potentielle kunde allerede er afklaret med pris, navn og billede, når der klikkes på produktet.

Shopping annoncerne er ikke en del af de normale tekstannoncer, og det er derfor muligt at få vise begge typer af annoncer samtidig.

Få vist dine bannerannoncer på displaynetværket

Bannerannoncering (statiske eller animerede) via Google’s displaynetværk kan vises på hjemmesider, i onlinevideoer, spil, RSS-feeds og mobilapps. Disse bannerannoncer bliver sendt ud på tværs af Google’s AdSense netværk, hvor hjemmesideejere har tilmeldt sig, og derfor har mulighed for at blive betalt en klikpris for bannerannoncen på sin hjemmeside.

Med netværket kan du nå ud til din målgruppe via relevante søgeord, emner og placeringer og m.m. Her har du mulighed for at lave remarketing, som målretter dine tidligere besøgende. Eller anvende “custom intent” hvor du målretter annoncerne imod dine konkurrenters besøgende.

Sådan foregår min arbejdsproces for Google annoncering typisk

Kontakt mig i dag for en uforpligtende snak