Bluepack A/S

Får 10,9 gange sine annoncekroner igen med annoncering på Google

Virksomheden

Bluepack A/S har siden 1953 været en innovativ leverandør af emballage til private og erhvervsvirksomheder i Danmark. Virksomheden havde et ønske om at satse på e-handel, og havde længe gået med planer om at eksportere deres produkter til svenske virksomheder via en webshop. Efter at en svensk webshop blev udviklet, fik jeg til opgave at stå for Google annonceringen på det svenske marked.

Udfordringen

Emballageleverandøren Bluepack havde siden 2008 annonceret i Sverige, for at tiltrække leads til deres tidligere hjemmeside. Annonceringen var hidtil varetaget in-house, og i forbindelse med lanceringen af en ny webshop, søgte de nu eksterne konsulenter. Jeg blev i juli 2018 udvalgt til at overtage. På det tidspunkt var kontoen meget ustruktureret. Der var ikke anvendt annonceudvidelser og der var ikke opsat konverteringssporing i nogen form. Desuden blev kontoen ikke vedligeholdt eller optimeret, men fik lov til at passe sig selv, hvilket sjældent er det mest optimale.

Løsningen

Det første jeg gjorde var at opsætte konverterings-sporing og e-handelssporing. Dernæst en søgeords- og markedsanalyse, der udgjorde fundamentet for den nye struktur. Den daværende struktur var ikke granulær nok ift. kampagner og annoncegrupper. Der var få kampagner med blot én annoncegruppe i hver, som yderligere inde-holdte en pærevælling bestående af en masse forskellige søgeord i bredt match.

Idet at annoncegrupper er det kritiske for sin struktur, fik jeg opsat en helt ny struktur på kontoen fra bunden af.

Resultaterne

Kontoen blev mere granulær med en stor omgang rugbrødsarbejde. Bl.a. via tilføjelser af flere kampagner, mange nye annoncegrupper og annoncer. Der blev ændret på de brede søgeordstyper og flere nye søgeord blev tilføjet.

Dermed undgik Bluepack at betale for annonceklik som blev udløst af irrelevante søgninger, og kontrollen blev genoprettet. Kvalitetsresultaterne blev forbedret og de gennemsnitlige klikpriser blev reduceret. Endelig blev annoncernes indhold forbedret mht. relevans, klikraten (CTR) forbedret, da de i højere grad opfordrer til en handling og skiller sig mere ud fra konkurrenterne.

Den 06.08.2018 blev de nye kampagner aktiveret og resultaterne fremgår her.

0 0 votes
Article Rating