Dæncker Køleinventar ApS

80% stigning i besøgende fra Google med SEO

Virksomheden

Dæncker Køleinventar er et familiefirma med flere generationers erfaring i kølebranchen med import og eksport. Firmaet er grundlagt af Kurt Dæncker, som har været i kølebranchen hele sin karriere. I dag er Pia Dæncker, Lone Dæncker og Kurt Dæncker partnere i firmaet.
Den lille vågne grossist leverer et et skarpt program af kommercielle kølemøbler, paneler til fryse- og kølerum samt køleanlæg.

Udfordringen

Dæncker Køleinventar ApS havde fået udviklet en ny moderne hjemmeside, og ville udnytte muligheden til at få flere besøgende fra Google. Der var aldrig tidligere arbejdet med SEO, og derfor fik jeg til opgave i okt. 2017 at forbedre placeringerne på udvalgte nøglesøgeord relateret til deres produktsortiment.

I Ahrefs steg antallet af links fra eksterne domæner fra 50 til 88 i perioden.

Løsningen

Efter en grundig foranalyse af hjemmesiden og søgeord, fandt vi sammen 10 fokussøgeord. De første måneder gik med at jeg fik on-page fundamentet på plads. Herefter skrev Dæncker nye SEO-optimerede guides til de vigtigste søgeord, som var mere læsevenlige og værdiskabende, og jeg begyndte på linkbuilding. Efter de gode resultater, har Dæncker på anbefaling fra mig, valgt at få igangsat en omstrukturering af deres hjemmesides opbygning. Websitet har utroligt mange kategorier og sider. Når projektet er færdigt bliver sitet forenklet, får en forbedret hierarkisk informationsarkitektur og bliver dermed mere brugervenlig.

Resultaterne

På trods af at Dæncker har et stramt budget til SEO, så er begge parter ovenud tilfredse med resultaterne. Dæncker har øget sine organiske besøg fra Google med 80 % i perioden, og har modtaget flere henvendelser end tidligere. Desuden har Dæncker opnået flotte placeringer på fokussøgeordene.
Første måned med SEO sammenlignet med seneste måned i Google Analytics
0 0 votes
Article Rating